22.1.14

Malax Limpan!


Ett jättegott mörk bröd är utan tvekan Malax Limpan !
Den använder vi i vårt hushåll nu som då!
God med bara smör på ... eller med en massa 'tillbehör'!
På deras hemsida finns många goda och enkla recept!
Bl.a. här har jag använt den!

 Senast jag använde mig av Malax Limpan eller 
Malax Surkaka som vi säger, var till dessa goda snittar!

Färdigt skivad limpa med en 'röra' på 1 burk gräddfil, 
1 burk Créme Bonjour med smak av dill & citron,
pepparrökt lax i små bitar ... (även räkor gör sig bra)
Dekorationen består av rödlök, citronskiva,
röd stenbitsrom och dill!

Enkelt ... och garanterat gott!!

○○○

Finfina dagar till Er alla!


5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Den är nog väldans god den där limpan särskilt med alla tillbehör.skagenröra är det också gott med ,kram Nette

Imagine sa...

Ser så gott ut att jag funderar på att köpa en limpa + tillbehör o laga dom fina snittarna:)

Mina fotostunder sa...

Mmm, va gott!
Kram!

Maja sa...

Säger bara Mmmmmm trots att jag numera inte mera kan äta limpan, men man vänjer sig :) Maken gillar den och köper nu som då.
Kram

Annika sa...

SÅ GOD!!! Det är den "vanliga" surkakan också! MUMS!!
Nu blir jag jättesugen på en surkaksmacka med smör och ost och tomat.
MUMS!!
Kram!!