15.1.17

I en gammal papplåda ...

 ... döljer sig några glitterband, bollar
och lite annat smått och gott som jag just plockat
från julgranen!

Jaa, varför tror ni jag visar den för er!?
Vad har en gammal papplåda och dess innehåll
för intresse ... kanske bara för oss, men ska berätta ändå!
Lådan är ca 50 x 60 cm och som ni ser ganska sliten!

Just det ... ganska sliten!
Historien är nämligen den  ...

 
 Vi, min man och jag flyttade ihop i början på 70-talet,
 till vindsvåningen hos Nils Strandberg i Näsby!
Ni som inte känner till den mannen, så var han en känd profil
med en känd korvkiosk i "Näsby City"... "Nilsas kiosken" 😁

Då efter första julen tillsammans med egen julgran
 hade vi ingen förvaringslåda åt våra futtiga 
julgransprydnader, då fick vi denna låda av honom!
DEN har vi ännu!! Den har följt oss på vägen ...
Nu har vi bott i eget hem 40 år ... blev det till julen -16!

(ANTTILA, varuhuset, som tyvärr upphörde i höstas!)

Granen ... nu avklädd och utkastad!
Men Nils tänker jag på, åtminstone alla jular 🎄

Nu är snart tulpanens dag till ända, denna kalla
femtonde januari!
I morse -15 grader ... solsken och lugnt!

Ha en fin vecka!

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Fantastiskt att du fortfarande har papplådan kvar och att julgranspyntet fortfarande får plats, det har inte förökat sig.
Kram i vinterkylan

Mina fotostunder sa...

Det som gjordes förr håller än idag, precis som papplådan!
Häftigt att den finns kvar!
Kramar!

Annika sa...

He va Nilsas Kioskin förr i tidiin. He va langt före halpa hallin och vridin, ja minns tå Nils skar korviin 63 (ellr typ ;-)
Ursäkta mitt Närpesspråk, hehe.
Men, ja, jag känner ju till Niesby City och Lasse Eriksson så bra. KLASSISKT kul att lyssna på. Hans cd finns hos mig också. YAY!!
OCH så har du bott över Nils. Hur KUL är inte det!
OCH väldigt härligt att ha kartongen kvar. SNACKA om kvalitet!!!
Kram!

Hantverkarglädje sa...

Ja se den tiden var det kvalite. Inget slit o släng så att säga.